fredag, augusti 18, 2006

Pappa du börjar bli roligare nu

sa våran älsta dotter i morse när vi åt frukost ihop. Det syntes att Maken blev glad. Han hade provtagning på morgonen. Och idag kom det brev från Öppen vårdsteamet om att han har telefontid men sin läkare. Då får vi veta om Litiumnivån är rätt.

I morse sa jag till Maken att vi nog inte kan ha sex förän hans svettigar slutat. Annars riskerar jag att drunkna. Det är inte dåligt vad han svettas. Jag måste försöka rengöra bäddmadrassen. Allt blir ju blött.

Nu ska jag laga mat för sedan har vi en massa projekt för kvällen. Det är så häftigt att han börjat göra saker. Att jag inte behöver tigga och be på mina bara knän.

Åh snart kommer han hem! Det är lite som att vara nykär, fast inte den intensiva fysiska kontakten man har då. Mer på ett själsligt plan. :-)
kram