tisdag, september 26, 2006

Är det lugnet före stormen?

Det har varit lugnt nu ett tag. Vågar man tro på det? Att det ska hålla i sig menar jag. Maken har gått och tagit prover var 3:e vecka för att kolla Litium-nivån. Och Cipralexen har minskat från 15 mg till 10. Jag är lite nervös hur det ska gå. Jag tog på eget bevåg och minskade dosen i dosetten succesivt så att att förhoppningsvis inte besvären ska bli så svåra. Jag vet inte om det kan bli några besvär vid en medicinminskning, men logiskt verkar det vara att det kan bli det.

Han är piggare och mer företagsam än på åra tal, men samlivet lyset med sin frånvaro. :´-(

I bland känns det som om han inte vara nära mig alls. Antingen är det fel på mig eller också är han inte så pigg än att han orkar med den fysiska biten. Men det är trist att leva i mer ett kompisskap än ett äktenskap. Jag frågade i helgen när jag smekte honom över ryggen om det var skönt. och han sa att det var både och. Jag måste villigt erkänna att jag inte riktigt förstår hur han menar. Jag vet inte vilka delar han inte tyckte om. Jag vet att jag annalyserar för mycket. Men det är svårt att låta bli.

Nej nu kanske jag ska ordna lunch.

kram

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för en blogg som tar upp bipolär sjukdom ur anhörigperspektiv! Även för mig som inte själv är anhörig så känns det som väldigt viktig läsning. Det ger mig en chans att se på mig själv ur mina närståendes ögon. Hälsar Camilla, bipolär typ 1

5:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home