fredag, augusti 04, 2006

Då ligger maken inlagd

Jag fick tag på Öppenvårds teamet i dag. Som tur var så skulle de ha konferans på fm. Så de tog upp honom. Vid lunch ringde läkaren och sa att han hade möjlighet att lägga in Maken om han ville för att han ska bli instäld på Lithium. Maken nappade även om han inte vill bli inlagd så vill han ju må bättre och om det är ända vägen så vist.

Så när jag slutade jobba åkte jag hem och hämtade honom och åkte ner till psykakuten för inskrivning. Jag såg på Maken hur han led. Så fort han är bland folk han inte känner sätter han upp en fasad, men när vi satt och pratade med läkaren såg jag hur den krakilerade. Han orkade inte.

Jag hoppas att det här blir bra. Han blir insatt på Lithium och Cipralex och får Atarax vb och Imovan till natten.

Efter senaste veckorna hoppas jag så enormt på detta. Läkaren som vi pratade med sa att om medicinen ställs in rätt så kan livet bli normalt. Jag minns inte hur det var. Det var så länge sedan

kram